Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Порядок організації заходів із запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в органах Державної податкової служби

, опубліковано 11 червня 2020 о 12:34

Наказом Державної податкової служби України від 26 травня 2020 року №226 затверджений «Порядок організації заходів із запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в органах Державної податкової служби» (далі – Порядок), який регламентує питання пов’язані з врегулюванням конфлікту інтересів. Надаємо короткий огляд його положень.

Порядок визначає п’ять суб’єктів здійснення заходів із запобігання, врегулювання та виявлення конфлікту інтересів в органах ДПС та розділяє їх функції, також визначені обов’язки працівників.

Значну увагу в статті ІV Порядку приділено можливим заходам щодо врегулювання конфлікту інтересів, які розділено на два напрямки, а саме самостійне врегулювання конфлікту інтересів та зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів.

При цьому визначені можливі шляхи зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів, а саме:

4.5.1.  усунення працівника від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті в умовах реального чи потенційного конфлікту інтересів

4.5.2.  застосування зовнішнього контролю за виконанням працівником відповідного завдання, вчиненням певних дій чи прийняття рішень

4.5.3.  обмеження доступу працівника до певної інформації

4.5.4.  перегляду обсягу службових повноважень працівника

4.5.5.  переведення працівника на іншу посаду

4.5.6.  звільнення працівника

Обрання одного чи іншого заходу, згідно Порядку, регулюється наявністю/відсутністю таких умов, як виду конфлікту інтересів (потенційний або реальний), характеру конфлікту інтересів (постійний або тимчасовий), суб’єкта прийняття рішення про його застосування (безпосередній керівник та/або керівник органу ДПС), наявності (відсутності) альтернативних заходів врегулювання та наявності (відсутності) згоди працівника на застосування заходу.

В статті VІ Порядку розглянуті особливості застосування заходів зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів, що є суттєвою допомогою при розгляді конкретних ситуацій.

Основна увага приділена порядку подання повідомлення про наявність конфлікту інтересів та його врегулювання. В статті V ця процедура прописана від етапу повідомлення працівником про наявність реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника до оформлення наказу (розпорядження) керівника ДПС, у якому вказуються конкретні заходи врегулювання конфлікту інтересів.

Треба зазначити, що в цій статті Порядку наголошується на розділенні функцій суб’єктів здійснення заходів із запобігання, врегулювання та виявлення конфлікту інтересів та визначені їх дії відповідно до встановлених функцій. Тобто, наприклад, безпосередній керівник працівника або керівник органу ДПС, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади такого працівника впродовж двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглого працівника реального чи потенційного конфлікту інтересів особисто приймає рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів шляхом застосування заходів зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів. При цьому, безпосередній керівник може застосувати заходи зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів передбачені пунктами 4.5.1, 4.5.3 та 4.5.4 цього Порядку, в залежності від конкретних обставин, характеру виникнення конфлікту інтересів. У разі коли врегулювання конфлікту інтересів безпосереднім керівником неможливе, безпосередній керівник ініціює вжиття заходів зовнішнього врегулювання конфлікту інтересів керівником органу ДПС, до повноважень якого належить звільнення з посади такого працівника.

Виписані дії працівників та керівництва органів ДПС і у випадках врегулювання конфлікту інтересів у зв’язку із входженням працівників до складу комісій, запобігання конфлікту інтересів у зв’язку з наявністю в особи підприємств чи корпоративних прав та у випадку обмеження спільної роботи близьких осіб.

Прописані в Порядку обмеження, щодо одержання подарунків, пов’язані з конфліктом інтересів та відповідальність за порушення вимог законодавства щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

Окремо хочеться зазначити, що до порядку додаються форми повідомлень безпосереднього керівника про реальний/потенційний конфлікт інтересів, самостійного тесту на наявність/відсутність конфлікту інтересів, повідомлення НАЗК про передачу в управління підприємств та/або корпоративних прав, повідомлення про працюючих близьких осіб та журналу обліку інформації про конфлікт інтересів.

Використання «Порядку організації заходів із запобігання та врегулювання конфлікту інтересів в органах Державної податкової служби» додасть чіткості та узгодженості у взаємодії підрозділів ДПС при вирішенні питань  запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.