Сучасні інформаційні технології дозволяють кожному платнику звітувати до податкової служби в електронному вигляді, - нагадують спеціалісти Генічеської ДПІ Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі.
З метою запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) податківці рекомендують платникам надсилати звіти в електронному вигляді.
Більш детально про безкоштовний сервіс Державної податкової служби «Електронний кабінет» розповіла під час проведення сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» на радіо «Рикове» головний державний інспектор Генічеської ДПІ Валерія ПАРАСЮК.
Питання. Поясніть, будь-ласка, технічні можливості та характеристики відкритої частини Електронного кабінету платника?
Відповідь. У відкритій частині ЕКП можна ознайомитись з новинами в оподаткуванні та роботі ДПСУ, ознайомитись з бланками податкової звітності та іншими документами, що подаються до податкових органів, ознайомитись з договорами про визнання електронних документів. Також доступні сервіси «Календар» (терміни подання звітності та сплати податків), «Контакти» (інформація щодо діючих ЦОП) та «Реєстри» (відкрита інформація з різних податкових реєстрів).
Питання. Які електронні послуги можна знайти у приватній частині Електронного кабінету платника?
Відповідь. Приватна частина «ЕКП» включає такі сервіси, як «Облікові дані платника» (інформація контролюючого органу щодо реєстраційних та облікових даних платника), сервіси «Перегляд звітності» (перегляд раніше поданої звітності незалежно від способу її подання) та «Введення звітності», сервіси «Вхідні/вихідні документи» та «Листування з ДПС», сервіс «Заяви, запити для отримання інформації», сервіс «Стан розрахунків з бюджетом». Також працюють окремі сервіси для платників ПДВ («СЕА ПДВ», «Показники СМКОР», «СЕА РП», «Реєстрація ПН/РК», «ЄРПН»).
Для фізичних осіб також створено можливість за допомогою різних платіжних систем (Portmone, EasyPay, LiQPay) сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.
Питання. Яку податкову інформацію в Електронному кабінеті може знайти звичайний громадянин?
Відповідь. Окремо створений Сервіс «ЕК для громадян». Працює в режимі приватної частини. Даний сервіс дозволяє громадянам перевірити загальну інформацію про себе як платника податків та про об’єкти оподаткування, переглянути повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання, подати податкову декларацію про майновий стан та доходи, подати запит про суми виплачених доходів, подати облікову картку фізичної особи – платника податків за формою 1-ДР для отримання РНОК ПП вперше, подати заяву про внесення змін до ДРФО (5-ДР).
Зазначений сервіс також надає можливість скористуватись роботою та послугами Порталу електронних послуг Пенсійного фонду України.
Вхід до приватної частини «Електронного кабінету» здійснюється за адресою cabinet.tax.gov.ua з використання електронного цифрового підпису (ЕЦП) будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів.
Електронне звітування - це найбільш зручний та сучасний формат спілкування з контролюючими органами. Бережіть своє здоров’я та власний час!