Днями начальниця Скадовської ДПІ Головного управління ДПС у Херсонській області Уляна Москалик у складі робочої групи з питань легалізації трудових відносин, погашення заборгованості з виплати заробітної плати, дотримання мінімальних гарантій у сфері оплати праці та інших соціальних виплат, спільно з представниками Скадовської РДА, районної філії обласного центру зайнятості та відділу поліції ГУНП в Херсонській області взяла участь у проведені чергового рейду.
Цього разу посадовці обстежили 31 суб’єкта господарювання, які провадять діяльність на території Скадовського узбережжя, та провели з ними роз’яснювальну роботу щодо оформлення найманих працівників, повноти нарахування та своєчасної сплати податків і зборів, єдиного внеску тощо.
Зокрема, Уляна Москалик наголосила, що порушуючи законодавство про працю, роботодавці позбавляють найманих працівників соціальних гарантій (права на відпустку, страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, права на оплату листків непрацездатності, інші форми державної допомоги), накопичення страхового стажу та можливості отримати допомогу в разі втрати роботи. Тож неофіційне працевлаштування для працівника − це втрата гарантованого законодавством права на соціальний захист і безправна залежність від роботодавця та його дій.
Крім того, з обсягів зарплати, виплаченої в «конвертах», не сплачується податок на доходи фізичних осіб. Отже, зменшуються відрахування в бюджет, коштом якого утримуються заклади охорони здоров’я, освіти, культури, реалізуються соціальні програми тощо.
Роботодавцям також слід пам’ятати, що легалізація заробітної плати – це надійний засіб залучення висококваліфікованих, порядних, не байдужих до майбутнього країни людей та ефективний спосіб боротьби із конкуренцією на ринку праці.
Загалом під час рейду посадовці встановили 5 бізнесменів, які використовували нелегальну найману працю. Їм запропоновано в 10-денний термін привести свою діяльність у відповідність до вимог чинного законодавства та надалі не повторювати помилок. Перевірки тривають.