З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) Головним управлінням ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі забезпечено розгляд документів щодо надання публічної інформації відповідно до Закону, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
Так, станом на 01.10.2019 до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі надійшло 11 таких документів, в т.ч. 4 запитів отримано поштою, 7 – електронною поштою.
Проведений аналіз статусу запитувачів свідчить, що до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі надійшло 9 запитів від фізичних осіб, або 81,8 %; 2 – від юридичних осіб, або 18,2 %.
Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо відомостей про третіх осіб; стану надходження податків до бюджетів України; суми нарахованих податків; іншу податкову інформацію.
За наслідками розгляду запитів: задоволено 10 запитів (90,9 %), відмовлено - 1 (9,1 %).
До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України „Про доступ до публічної інформації” можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів:
1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками: правовими підставами; визначенням понять; формами; строком розгляду; змістом; вимогами оформлення; оплатністю тощо.
2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України „Про доступ до публічної інформації” цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України „Про звернення громадян”.
3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України „Про звернення громадян”.
4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України „Про доступ до публічної інформації”.