Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Ведення обліку товарних запасів для ФОП: просто про складне!

, опубліковано 05 червня 2025 о 08:02

Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів, що відображені в такому обліку (п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).

Вести потрібно Форму обліку товарних запасів, яка є додатком до Порядку ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 496 від 03.09.2021.

Обов'язково вести облік мають ФОП, які проводять розрахункові операції (готівкові чи безготівкові) під час продажу товарів/послуг. 

Від ведення обліку звільнені ФОП-єдинники, які:

не є платниками ПДВ,

і не торгують:

-        технічно складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту,

-        лікарськими засобами та виробами медичного призначення,

-        ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів чи каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Облік ведеться:

- у паперовій або електронній формі (на вибір ФОП),

- з постійним внесенням даних про надходження та вибуття товарів,

- на підставі первинних документів (накладні, акти, товарні чеки тощо).

У Формі обліку має бути:

- ПІБ, податковий номер або паспортні дані,

- податкова адреса,

- адреса місця торгівлі або зберігання товарів,

- для паперової форми обліку зазначені дані мають міститися на титульному аркуші.

Важливо:

Під час перевірки ФОП має надати контролюючим органам документи, що підтверджують облік та походження, зокрема:

- документи інвентаризації, 

- накладні від постачальників,

- документи на внутрішнє переміщення товарів.

Наслідки неведення товарного обліку:

- застосовуються фінансові санкції та адміністративна відповідальність.