Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Що робити у разі надмірної сплати єдиного внеску

, опубліковано 16 липня 2025 о 10:40

Дії платників податків та відповідних контролюючих служб визначені Податковим кодексом України та Порядком зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 23.07.2021 № 417 (по тексту - Порядок) та Порядком інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 11 лютого 2019 № 60.

1. Зарахування в рахунок майбутніх платежів (п. 4 Порядку).
Якщо кошти надмірно сплачені на рахунок 3556, податкова здійснює зарахування у рахунок майбутніх платежів:
• за цим самим рахунком;
• згідно з розміром ЄСВ;
• у календарній черговості виникнення зобов’язань.

2. Випадки, коли можна повернути кошти (п. 5 Порядку).
Повернення здійснюється, якщо:
1.   Надмірно або помилково сплачено кошти на належний рахунок 3556.
2.   Помилково сплачено на неналежний рахунок 3556.
3.   Помилково сплачено на бюджетний рахунок за надходженнями.
4.   Податкові зобов’язання сплачено на рахунок 3556 замість рахунку за ПКУ.
5.   Виявлено технічну/методологічну помилку (з єдиного рахунку).

3. Як подати заяву (п. 6 Порядку).
• Подайте заяву за формою (додаток 1 до Порядку) до ДПС за місцем обліку коштів.
• Подання можливе в електронній формі через Електронний кабінет.
• До заяви додайте:
◦ копію платіжного документа (завірену);
◦ електронну копію (якщо подається онлайн).

4. Перевірка заяви (п. 9–11 Порядку).
• ДПС перевіряє дані протягом 10 робочих днів.
• У разі підтвердження – складається висновок про повернення (додаток 2).
• У разі відмови – надсилається повідомлення з причиною відмови.

Причини відмови:
• невідповідність форми заяви;
• недостовірні дані;
• не за місцем обліку;
• наявна заборгованість;
• відсутній платіжний документ.

5. Як здійснюється повернення (п. 12–15 Порядку).
• На підставі висновку податкова подає платіжне доручення до Казначейства.
• Повернення здійснюється в межах поточних надходжень на рахунок 3556.
• Якщо кошти були сплачені на закритий рахунок, повернення здійснюється з рахунку 3556 за символом 204.

Зверніть увагу:
• Повернення можливе лише за наявності достатнього залишку на рахунку 3556.
• Заяву слід подавати своєчасно та з повним пакетом документів.
• Подати заяву на повернення помилково сплачених коштів можливо лише протягом 1095 днів від дати їх сплати.