Днями у Новокаховському управлінні Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі відбувся черговий сеанс телефонного зв'язку «гаряча лінія» на тему „Особливості використання РРО у підприємницькій діяльності”, під час якого були надані відповіді на запитання абонентів щодо використання РРО, у т.ч. новітніх програмних РРО. На запитання платників податків, які зателефонували, відповідала завідувач сектору податкових сервісів Новокаховського управління Ірина Томашевська.
Як можна буде встановити програмне забезпечення на смартфон?
Починаючи з 1 січня 2020 року розпочалося відкрите бета-тестування нового податкового безкоштовного сервісу програмного РРО «пРРОсто», записатися на яке можна за посиланням https://prrosto.kmu.gov.ua//.
Додаток доступний для тестування на всіх смартфонах і планшетах з операційними системами Android і iOS. Після тестування та з врахуванням пропозицій і побажань від користувачів додаток буде вдосконалюватися для подальшого використання.
Разом з цим, користувач має можливість придбати або створити інше, зручне для себе програмне забезпечення.
Які заходи необхідно вжити, якщо наше підприємство вирішило змінити звичайний РРО на Програмний?
У разі, якщо суб'єкт господарювання у зв'язку із застосуванням Програмного РРО вирішив відмовитись від застосування РРО, строк служби якого не закінчився, необхідно скасувати реєстрацію такого РРО у встановленому порядку.
Як працювати, якщо Програмний РРО вийшов з ладу або перервався зв’язок із сервером ДПС?
У разі виходу з ладу Програмного РРО проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей. Для виходу з такого становища можна застосовувати резервний РРО.
У свою чергу, на період відсутності зв'язку між Програмним РРО та сервером ДПС проведення розрахункових операцій здійснюється в режимі офлайн, що може тривати не більше 36 годин, із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери із діапазону фіскальних номерів, сформованих та виданих на такий випадок сервером ДПС. Але один нюанс - їх можна використовувати не більше 168 годин протягом календарного місяця.
У таких розрахункових документах має бути зазначено, що розрахункова операція проведена у режимі офлайн і такі документи мають зберігатися Програмним РРО до моменту отримання від ДПС підтвердження про доставку розрахункових документів.
Протягом години після встановлення зв'язку із сервером ДПС здійснюється передача копій створених Програмним РРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами до сервера ДПС. Такі розрахункові документи мають бути передані до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли були сформовані такі розрахункові документи.
Яким чином Програмним РРО видаватимуться чеки покупцям?
Суб'єкти господарювання зобов’язані надавати покупцю (включаючи операції через мережу Інтернет) при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції. Він має бути створений в паперовій та/або електронній формі, у тому числі з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений Програмний РРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Яка планується система компенсації для пильних покупців та в чому вона полягає?
Так званий механізм «кешбеку» - це запровадження нових можливостей Електронного кабінету для покупців, які купують товари (роботи) та послуги через програмний РРО.
Так з 1 жовтня 2020 року покупці, сплативши за товар чи послугу від 850 грн. та більше, зможуть оскаржувати видані їм з порушеннями чеки, але лише через Електронний кабінет платника податків, використовуючи при цьому кваліфікований електронний підпис.
Скарга має містити цілий перелік певний даних. Також до скарги обов'язково додають електронні копії документів або копії документів, отримані шляхом сканування отриманих покупцем від продавця товарів (робіт, послуг) разом із придбаним товаром (роботою, послугою), про які йдеться у скарзі.
Після перевірки скарги контролерами та застосування штрафних (фінансових) санкцій до порушника (за рахунок цих санкцій), покупець отримає свою компенсацію ("кешбек"), яка складе 100 % вартості придбаних товарів (робіт, послуг), зазначених у скарзі. З суми такої компенсації податок не сплачується.