Учора в Новокаховській ДПІ Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». На запитання платників про порядок користування електронними сервісами ДПС відповідала головний державний інспектор Ірина Томашевська.
Пропонуємо найактуальніші з них:
Питання: Яким чином платник податків може надіслати через Електронний кабінет заяву про повернення помилково сплачених сум грошових зобов’язань?
Відповідь: Подавати документи засобами електронного зв’язку в електронній формі платники можуть відповідно до норм Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (зі змінами та доповненнями) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua або через офіційний вебпортал ДПС.
Електронний кабінет складається з двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет). Увійти до приватної частини можна після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн із використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.
Режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, зокрема «Заяви про повернення помилково та/або надмiру сплачених сум грошових зобов’язань та пенi» (далі – Заява), і подання її до контролюючих органів. При створенні Заяви в режимі «Введення звітності» платник самостійно встановлює фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми». З переліку запитів обирає необхідну форму Заяви, а потім відповідний територіальний орган ДПС: «регіон», «район» (за замовчуванням встановлено орган ДПС за місцем основної реєстрації).
У запропонованій формі Заяви необхідно заповнити відповідні поля електронного документу, підписати та надіслати, при цьому реєстраційні дані платника податків заповнюються автоматично. Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету. Для цього платник у вкладці «Додатки» обирає опцію «Додати» документ довільного формату та заповнює обов’язкові поля форми.
Вкладка «Вхідні документи» режиму «Вхідні вихідні документи» надає доступ до квитанцій щодо приймання та обробки податкової звітності, інформаційних повідомлень, кореспонденції тощо, надісланої користувачу електронного кабінету.
Питання: Як користуватися сервісом «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (ЗІР)?
Відповідь: На офіційному вебпорталі ДПС (zir.tax.gov.ua) функціонує Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (далі–ЗІР).
Податкова служба постійно вдосконалює сервіси, за допомогою яких надаються інформаційно-довідкові послуги фізичним та юридичним особам. Мобільні додатки ЗІР можна безкоштовно завантажити на базі Android та iOS: m.zir.tax.gov.ua. При цьому комп’ютерна версія ЗІР та її мобільні додатки мають ідентичну кількість розділів та принципи їх функціонування для пошуку інформації. Більш детально з роботою ЗІР та його мобільних додатків можна ознайомитись у розділі «Інструкція» ЗІР.
Питання: Чи можливо громадянам дізнатися про наявність податкового боргу в Електронному кабінеті?
Відповідь: Фізичні особи – громадяни, які не є суб’єктами господарювання, можуть отримати інформацію про наявність або відсутність у них податкового боргу, використавши Електронний кабінет. Зайти до нього можна за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua або через офіційний вебпортал ДПС.
Приватна частина Електронного кабінету через режим «Стан розрахунків з бюджетом» відкриває доступ до особових рахунків користувача зі сплати податків, зборів та інших платежів (дані інтегрованої картки платника). Суми заборгованості перед бюджетом позначені червоним кольором.
До приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету вхід здійснюється після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.