Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі звертає увагу суб’єктів господарювання, що за III квартал 2026 року декларацію з екологічного податку необхідно подавати за старою формою. Оновлена форма застосовується для звітності за IV квартал 2026 року.
Таке правило діє попри те, що оновлена форма декларації вже набула чинності. Наказ Мінфіну від 8 червня 2026 року № 300 оприлюднено 10 липня 2026 року.
Наказ № 300 оновив основну частину декларації та всі шість додатків. Зокрема:
- із основної частини декларації виключили реквізит із кодом адміністративно-територіальної одиниці за КАТОТТГ за місцем обліку платника;
- у титульній частині та додатках 1 – 6 з’явився реквізит «резидент Дефенс Сіті»;
- у додатках 1 – 6 додали нові реквізити щодо дозвільних документів та інтегрованих довкіллєвих дозволів:
найменування органу, який видав відповідний дозвільний документ;
номер та дата видачі дозвільного документа;
строк дії дозвільного документа (інтегрованого довкіллєвого дозволу)
Нові реквізити запроваджено для отримання контролюючими органами необхідної інформації про платників екологічного податку. Зокрема, про підприємства, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, скиди у водні об’єкти, розміщують відходи, утворюють або зберігають радіоактивні відходи, а також здійснюють інші види діяльності, в результаті яких виникають об’єкти оподаткування екологічним податком.
Реквізит «резидент Дефенс Сіті» запровадили для автоматизованої ідентифікації платників, які мають такий статус та користуються передбаченими Податковим кодексом особливостями оподаткування.
Деякі підприємства можуть одночасно відповідати критеріям Дія Сіті та Дефенс Сіті. Тому цей реквізит запроваджено для чіткого визначення статусу платника. Його заповнюють саме резиденти Дефенс Сіті незалежно від наявності в них інших спеціальних статусів. Це необхідно для правильного застосування передбачених Податковим кодексом податкових пільг та особливостей адміністрування.