Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Громадянин України при зверненні до центрів обслуговування платників може отримати адміністративні послуги пред’явивши цифрові документи

, опубліковано 11 серпня 2025 о 14:34

Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі нагадує, що для проведення реєстрації, внесення змін, отримання Картки платника податків або відомостей з ДРФО використовуються, зокрема, е-паспорт і е-паспорт для виїзду за кордон, які пред’являються особою замість та без додаткового пред’явлення паспорта громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон. У разі пред’явлення громадянами України е-паспорта і е-паспорта для виїзду за кордон контролюючі органи забезпечують перевірку таких документів у порядку, визначеному законодавством. 

Це визначено у п. 1 розд. IІІ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822, із змінами та доповненнями (далі – Положення № 822).

Фізична особа – платник податків може подавати дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі – реєстраційний номер), зокрема, як внесені до е-паспорта, е-паспорта для виїзду за кордон, е-свідоцтва про народження, так і окремо, як електронну копію документа, що засвідчує реєстрацію такої особи в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – ДРФО) засобами Порталу Дія, у тому числі з використанням мобільного додатка Порталу Дія, за умови здійснення перевірки відповідності та підтвердження таких реєстраційних даних.

Перевірка відповідності та підтвердження даних про реєстраційний номер реєстраційним даним особи, внесеним до ДРФО, здійснюється Порталом Дія шляхом інформаційної взаємодії з ДРФО, з урахуванням вимог законодавства з питань захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах (п. 11 розд. IІІ Положення № 822).

Таким чином, громадянин України при зверненні до центрів обслуговування платників (далі – ЦОП) за допомогою електронного пристрою (наприклад, смартфон), в якому встановлений мобільний додаток Портал Дія та активований електронний підпис, може отримати адміністративні послуги, пред’явивши цифрові документи (е-паспорт, е-свідоцтво про народження та е-витяг про задеклароване місце проживання) та надавши доступ до цих документів працівникам контролюючого органу.

Для валідації та шерінгу документів, тобто для перегляду/отримання/збереження/друку необхідно, щоб фізична особа, яка звернулась за отриманням адміністративної послуги до ЦОПу, згенерувала у мобільному додатку Портал Дія коди для перевірки. Коди не містять ніякої персональної інформації, є одноразовими і дійсними лише протягом 3 хвилин.

Громадянину в мобільний додаток Портал Дія, в порядку взаємодії сайтів Портал Дія та ДПС, буде надіслано повідомлення щодо згоди на передачу цифрової копії е-документа. Після чого така особа має підтвердити передачу даних про себе до ДПС.

Посадові особи ЦОП, за згодою користувачів Порталу Дія, мають можливість роздрукувати електронну копію цифрового документа та надати адміністративні послуги на підставі роздрукованого е-документа.

Детально: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=40704