Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань новацій у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій

опубліковано 05 серпня 2020 о 08:57

В Новокаховському управлінні Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі  відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з питань новацій у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій.

Так з 01 серпня поточного року змінюється РРО-концепція, зокрема, впроваджуються програмні аналоги реєстраторів розрахункових операцій, а вже з 2021 року застосовувати «касові апарати» необхідно буде майже всім підприємцям.

З метою роз’яснення платникам податків цих нюансів, в Новокаховському управлінні провели телефонну «гарячу лінію». На запитання відповідала завідувач сектору податкових сервісів Новокаховського управління Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі Ірина Томашевська.

Пропонуємо для ознайомлення питання, що надійшли, та відповіді на них.

1. Хто із приватних підприємців може не застосовувати РРО? А хто зобов'язаний використовувати РРО?

РРО не будуть застосовуватися платниками єдиного податку першої групи.

До 1 січня 2021 року РРО не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких не перевищує 1 млн. гривень, окрім реалізації:

- технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;

- лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров'я.

Також ФОП з доходом менше 1 млн. грн. на рік до 1 січня 2021 року не застосовують РРО.

З 1 січня 2021 року правила запрацюють для так званих "груп ризику":

- реалізація товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;

- реалізація технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;

- реалізація лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров'я;

- реалізація ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

- роздрібна торгівля уживаними товарами в магазинах (група 47.79 КВЕД);

- ресторани, кафе, ресторани швидкого обслуговування, крім продажу води, молока, квасу, олії та живої риби з автоцистерн, цистерн, бочок і бідонів; страв та безалкогольних напоїв у їдальнях і буфетах загальноосвітніх навчальних закладів і професійно-технічних навчальних закладів під час навчального процесу;

- турагенства і туроператори;

- готелі та подібні місця тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);

- реалізація текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках), деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

У разі перевищення обсягу доходу 1 млн. гривень, застосування РРО стає обов'язковим і починається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, і триває у всіх наступних податкових періодах.

З 1 квітня 2021 року РРО застосовуватимуть всі платники єдиного податку 2-4 групи.

2. Як і коли запрацює механізм «кешбек»?

З 1 січня 2021 року покупці зможуть скаржитися на видані їм чеки з порушеннями, але тільки на покупки від 850 гривень.

Подати скаргу можна буде виключно через свій Електронний кабінет платника податків, після проходження електронної ідентифікації, з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Компенсація буде перераховуватися за рахунок штрафних (фінансових) санкцій, застосованих за результатами перевірки скарги, і складе 100% вартості придбаних товарів (робіт, послуг), зазначених у скарзі.

3. Що робити, якщо програмний РРО не працює або втратив зв'язок з сервером?

Якщо програмний РРО не працює, потрібно протягом дня повідомити про це контролюючий орган (ДПС), виробника програмного реєстратора і/або центр сервісного обслуговування (за наявності) за встановленою формою. На період виходу з ладу програмного реєстратора проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту усунення несправностей.

У разі проведення розрахункових операцій в період відсутності зв'язку з сервером контролюючого органу протягом години після відновлення такого зв'язку необхідно повідомити контролюючий орган засобами телекомунікацій про час і дату початку і закінчення проведення розрахункових операцій в цей період.

У цей період в розрахунковому документі вказується інформація про проведення розрахункової операції в режимі офлайн. У режимі офлайн проводити розрахункові операції можна не довше 36 годин зі створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери з діапазону, сформованого фіскальним сервером. Номери з цього діапазону можна використовувати не більше 168 годин протягом календарного місяця.

4. Чи може один суб’єкт господарювання реєструвати та застосовувати програмний РРО поряд із класичними РРО?

Законодавчо не встановлено заборон та обмежень щодо застосування одним суб’єктом господарювання ПРРО поряд із класичними РРО.

5. Чи накладається відмітка про час на розрахункових документах, що створюються програмним РРО в режимі офлайн?

Під час роботи програмного РРО в період відсутності зв’язку між ним і фіскальним сервером та за наявності інтернет-зв’язку або мобільного інтернет-зв’язку електронна позначка часу на розрахункові документи накладається надавачем електронних довірчих послуг.